Thursday, March 4, 2010

MAS permudahkan perkhidmatan

Indira Nair bersama pengacara Destinasi Bajet, Qushairi Mohammed Razali dan Sheryl Samad selepas pelancaran destinasi Bajet 3 di Akademi MAS, Kelana Jaya, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------



PETALING JAYA 4 Mac 2010 - Malaysian Airline System Bhd. (MAS) hari ini melancarkan rancangan pengembaraan 'Destinasi bajet jom MAS!' secara eksklusif menerusi portal pengembaraannya, www.MAStraveller.com.

Rancangan itu akan memaparkan perkara-perkara yang membabitkan pengembaraan seperti penginapan, makanan pada kadar yang murah serta aktiviti-aktiviti yang boleh dilakukan di sesuatu destinasi.

Pengurus Besar Besar Kanan MAS (Komunikasi), Indira Nair berkata, inisiatif tersebut mampu menarik pengembara menggunakan perkhidmatan syarikat penerbangan kebangsaan itu.

''Dua atau tiga tahun lalu terdapat tiga kategori pelancong iaitu mereka yang setia kepada syarikat penerbangan tambang murah, mereka yang setia kepada syarikat penerbangan premium dan mereka yang sentiasa berubah-ubah (memilih jenis syarikat penerbangan).

''Bagaimanapun, dengan turun naik harga minyak serta ketidaktentuan ekonomi menyaksikan trend tiga kategori pelancong ini berubah-berubah,'' katanya.

Beliau menyatakan demikian pada majlis pelancaran 'Destinasi bajet jom MAS!' menerusi MAStraveller.com di sini, hari ini.

Hadir pada majlis pengacara 'Destinasi bajet jom MAS!', Qushairi Mohammed Razali yang dikenali Qi an pengacara televisyen, Cheryl Samad.

Menurut Indira, kewujudan rancangan tersebut berikutan kekhuatiran terhadap perbelanjaan yang tinggi perlu ditanggung oleh pengembara.

Sempena dengan pelancaran itu, MAS menganjurkan peraduan yang menawarkan satu tiket penerbangan ke mana-mana destinasi ASEAN ataupun domestik setiap minggu sepanjang musim 'Destinasi bajet jom MAS!'.

Bagi menyertai peraduan itu, peserta hanya perlu menjawab satu soalan berdasarkan destinasi yang disiarkan di 'Destinasi bajet jom MAS!'.

No comments:

Post a Comment