Wednesday, February 10, 2010

DHL tawar khidmat fret jalan raya antara sempadan

10/02/2010 4:11pm


KUALA LUMPUR 10 Feb. – Syarikat logistik utama DHL kini menawarkan perkhidmatan fret jalan raya antara sempadan bagi pelanggannya di Malaysia, Thailand dan Singapura.

Menurut syarikat itu, perkhidmatan itu akan mengurangkan kos fret sehingga 25 peratus berbanding fret udara dan pelanggan mendapat kelebihan tempoh transit yang lebih pendek berbanding fret laut.

Perkhidmatan itu akan memastikan penghantaran barangan kurang dari 100kg hingga lebih 2,000kg dirancang untuk penghantaran pada waktu yang diperlukan oleh pelanggan sektor automotif, pelanggan, teknologi tinggi dan minyak dan gas, katanya.

Ketua pegawai eksekutif DHL, penghantaran Asia Selatan global, Thomas Tieber berkata, perkhidmatan itu dijangka membantu perdagangan antara rakan niaga perdagangan utama di Malaysia, Singapura dan Thailand.

Ketua eksekutif DHL, penghantaran Asia Tenggara global, Sam Ang pula berkata, perkhidmatan antara sempadan ini beroperasi dari hab-hab di Bangkok, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Sadao dan Singapura. – Bernama

No comments:

Post a Comment